Ampute milli futbolculara bakarak dünya şampiyonluğunun anahtarı “limitleri” cebretmek

MUHAMMED BOZTEPE – Ampute Ayak Topu Milli Takımı’nda oynayan futbolcular, İstanbul’de planlı 2022 Dünya Kupası’nda elde edilen şampiyonluğun anahtarının limitleri zorlamak olduğunu belirtti.

Ampute Futbol Milli Takımı’nın oyuncuları Rahmi Özcan, Fatih Şentürk, Bülent Dokunaklı ve Okan Şahiner, şampiyona kupasıyla Anadolu Ajansı (AA) Spor Sohbetleri’nin konuğu oldu.

Rahmi Özcan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2005’te ampute futbola başladığını, Vodafone Park’taki nısıf finalde 100’üncü, Nef Stadı’ndaki finalde dahi 101’inci maçına çıktığını söyledi.

Angola’ya 2018 Acun Kupası’nda finalde kaybettiklerini anımsatan kamer-vazıh futbolcu, “Angola maçı, tıpkısı nevi rövanş maçıydı. İki Avrupa, bir acun şampiyonluğumuz var. Angola’dan rövanşı alabilmek üzere ikinci finale üstelik onları bekliyoruz. İnşallah 2026’da gine karşılaşırız, finalde tekrardan yeneriz onları. İki dünya kupası, iki da Avrupa şampiyonluğumuzla yolumuza devam ederiz.” diye konuştu.

Rahmi Özcan, beceri yönetmen Osman Fehmetmek’ın ampute futbolda sakat olduğuna bel ederek, şunları kaydetti:

“Osman hoca içimizden mevrut birisi. İçimizden gelen birisinin bizi anlayarak sahada yaptıklarımızı bilmesi, bize tıpkısı şeyler belletmek istemesi bizi en çok cezbeden husus. Başarıya götürücü şeylerden birisi dahi budur. Osman sarıklı kombinezon öncesi bizi gani silkeledi. Silkelemekle kalmadı öldürücü kamplar geçirdik, 8 kamp yaptık. Amma Allah’a şükürler olsun ki hedefimize ulaştık.”

Fatih Şentürk: “Bu gururu milletimize yaşattığımız amacıyla çokça mutluyuz”

Bir başka milli futbolcu Fatih Şentürk ise insanın özlük jübile formasını hazırlamasının, isimleri yazıp imzasını atmasının, serencam kat bu duyguyu yaşamasının apayrı bir molekül olduğunu belirtti.

Zirvede bırakılabilmenin bol ayrımsız kalp olduğuna dikkati calip Fatih Şentürk, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Kariyerime bakarsak 12 yıldır milli takımdayım. 2010 yılında Arjantin’üstelik bu serüvene başladık. Bu serüvene bugün hocamız olan Osman Takip Etmek ile başladık. 12 yıldır aynı edim tam kodifikasyon ve turnuvalarda model giydik. en son Acun Kupası’nın öz evimizde olması, bu turnuvada şampiyonluğu elde etmemiz çokça elan adamakıllı oldu. Bu gururu milletimize yaşattığımız üzere çokça mutluyuz.”

Fatih Şentürk, kampların ağırlık geçtiğini vurgulayarak, “Osman öğretmen limitleri zorlamayı, limitlerin ne kadara çıkabileceğini hesaplayan biri. Çalışmalarda bizi hep arka seviyelerde tuttu. 8 dinlenme kampı 222 bölüm sürdü. Geçmek ki yaptığımız amal, sunulan bilgiler ve yaptığımız analizler doğruymuş. Biz meyvesini çok fena hâlde ayrımsız sonuçla elde ettik. Bu süreçte silkelenme, zorlanma, değme şeyi yaşadık.” diyerek konuştu.

Bülent Sakil: “Zirvede rüzgar anif iz, eke olan zirvede kalabilmek”

Milli takımın kalecisi Bülent Ciddi da iyi tıpkı şampiyona geçirdiklerini, hedeflere ulaşmanın mutluluğu içerisinde olduklarını dile getirdi.

Uzun tıpkısı hazırlık devresi geçirdiklerini anlatan Bülent Korkulu, “Bu mevsim ongun aynı hazırlanma dönemi oldu. Ülkemizde yapılan Acun Kupası’nda, kupanın ülkemizde kalması gerekiyordu. Bunu milletimize bağış ettiğimiz üzere çokça mutluyuz.” ifadelerini kullandı.

Bülent Kilolu, “Ampute ayak topu Türkiye’den sorulur.” sloganının gerçekleştiğini belirterek, şöyle konuştu:

“Dünyanın sunu büyüğü olduk. İki sıkışık gelen Avrupa şampiyonluğundan sonra akabinde ülkemizde yapılan Acun Kupası’nda zirveye çıkmak biricik hedefimizdi. Müzemizde olmayan bir şampiyonluktu. Onu elde ettiğimiz için haddinden fazla mutluyuz. Bundan sonraki süreçte 2024’te İrlanda’de yapılacak Avrupa Şampiyonası’nda birlikte hedefimiz bökelik. Bunun benzeri tesadüf olmadığını gine göstermemiz gerekiyor. Zirvede rüzgar kaba işaret, mefret olan zirvede kalabilmek.”

“Osman hoca bizi 7 kilometre yürüttü”

Erzurum kampındaki ayrımsız anıyı aktaran Bülent Yoğun, şu ifadeleri kullandı:

“Tıpkı egzersiz maçı 6-5 bitti, 11 gol oldu. Osman hoca, ‘Kaleciler yetersiz, kaleci antrenörü ve kaleciler buradan otele büyüklüğünde yürüyecek.’ dedi. 7 kilometre yürüdük. Yürüdük ama onun meyvesini şampiyonada genişlik beş altı gol yiyici takım olarak aldık. ‘Niye yürüyoruz’ diyerek serzenişte bulunmuştuk. İnsan, onun meyvesini şampiyona kupasını kaldırırken anlıyor.”

Van’de meydana gelen yer sarsıntısı Okan Şahiner’in hayatını değiştirdi

Milli mızıka futbolcularından Okan Şahiner, 1993’te Van’bile doğduğunu söyledi.

Van’ın Erciş ilçesinde meydana gelen depremde bozgun altından 51 saat sonra kurtarıldığını hatırlatan Okan Şahiner, şu bilgileri verdi:

“Ambulans uçakla Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesine getirdiler. 3,5 kamer tedavi sürecinden sonradan haddinden fazla şükür düzeldim. Oradan sonraları da takma takılacağı için protezciye gittim. Onun sayesinde 2011 yılında ampute futbola başladım. 2011’den beri üstelik futbol oynuyorum. 2018’de milli takıma seçildim. 2018 Acun Kupası’na gitmeyi haddinden fazla istedim fakat olmadı. 2021 Avrupa Şampiyonası ve 2022 Dünya Kupası benim üzere imkansızı başarmak gibi oldu. Ilkokul sene içerisinde çokça çalışmıştım. Osman hocamın istediğini sahaya yansıttım. Çokça şükür iyi aynı sonuç aldığımı düşünüyorum.”

Okan Şahiner, şampiyonluktan yağlık çokça bahtiyar olduğunu vurgulayarak, “Final maçında haddinden fazla heyecanlıydım. İstiklal Marşı’nı okuduğumda kalbim yerinden çıkacak gibiydi, neredeyse patlayacak duruma geldi. Maçın önceki 5-10 dakikası taraftarla beraber aynı heyecan oluştu. İkinci nısıf hocamız bizi soyunma odasına aldı. Bizi bir silkeledi. Ondan bilahare ikinci nısıf sahaya bomba gibi çıktık ve böke olduk.” diyerek konuştu.