Naşir Dünya Gezisi Yapan Eden Çift Aksaray’a Geldi

EKSIKSIZLIK ÖZ SAYGI ATALAY

İspanya’dan yola sâdır ve 3 sene 5 aydır yaya yolculuk eden Yoram Ringoet ve kız arkadaşı Izız, Bulgaristan’dan Türkiye’ye giriş yaptıktan bilahare şehir kent gezip Aksaray’a geldi. Ringoet, “Değişik insanları, kültür ve medeniyetleri elan yakından ayırt etmek amacıyla 40 kiloluk çantamla yola çıktım. Bütün yürüyoruz, otobüse, arabaya binmek bulunmayan” dedi.

İspanya’dan yola sâdır ve 3 sene 5 aydır tabanvay seyahat eden Yoram Ringoet ve kız arkadaşının aktüel durağı Aksaray oldu. Türk insanlarının diğer insanlardan çok değişik olduğunu ve Türk yemeklerini haddinden fazla sevdiğini söyleyen Ringoet, “Türkiye haddinden fazla fena hâlde, burada insanlar haddinden fazla misafirperver. Başka ülkelerden çokça değişik, çok beğendim. Yemeklere bayıldım, alelhusus de düğün yemeklerine. Mantı haddinden fazla domuzuna.”

“MÜLK KULLANMIYORUZ”

Yürüyüşlerinde tek şekilde dünyalik kullanmadıklarını söyleyen çift, “Servet kullanmıyoruz, çadırda kalıyoruz. İnsanlar müzaheret ediyor, çıkarmak ve kayıt veriyorlar” dedi. Türkiye’bile bir nice yeri bu şekilde gezdiklerini dile getiren Ringoet, ” İstanbul, Ankara, Nevşehir, Kahramanmaraş, Antep, Urfa, Mardin ve Diyarbakır’a gittik. Muğla çok güzel. Likya yolu, Fethiye- Antalya yolu haddinden fazla yalçın, çokça dik rampalar var, ciddi çantalarla çıkıyoruz amma sevgili değil, seviyoruz” şeklinde konuştu.

Yaklaşık 4 yıldır gezi yaptıklarını tamlayan Izız ise, “Türkiye’yi çokça sevdim katıksız ve ısıdam. İnsanlar haddinden fazla sıcak, çokça sevdim onları” şeklinde konuştu. Hindistan gezisini yayan mütemmim çift, Türkiye’den bilahare Irak, İran ve Pakistan’a gezmek istediğini dile getirdi.