2 bin 948 rakımlı Nemrut zirvesinde şampiyonaya hazırlık

– 2 bin 948 rakımlı Nemrut zirvesinde şampiyonaya hazırlık

BİTLİS – Bitlis’te bu yıl muhtemel kar yağışının olmamasından kontekst müsabakalara hazırlanamayan kayaklı koşun takımı sporcuları, 2 bin 948 rakımlı Nemrut Krater Gölü zirvesinde çalışmalarını sürdürüyor.

Seçkin sene 10 metre kar yağışı alarak Türkiye’nin arz çokça kar alan ili olan Bitlis’te bu yıl beklenen beyin olmaması zımnında müsabakalara hazırlanamayan kayaklı koşu takımı sporcuları, alıştırma üzere çareyi 2 bin 948 rakımlı Nemrut Krater Gölü’nün zirvesine çıkmakta buldu. Türkiye Ski Federasyonu hareketlilik programı çerçevesinde düzenlenecek yarışmalara katılacak sporcular, bu yıl kente yağmayan kardan belde müsabakalara dünyanın ikinci iri krater gölü olma özelliğine topluluk Nemrut Yanardağ Ağzı Gölü zirvesinde hazırlanıyor. Biri avrat 3 koca doğmak için 4 milli takım kayak antrenörü gözetiminde kalıp ve koşu çalışması yapan 40 kayaklı koşun sporcusu, antrenmanlarını karın ağır sıklet olduğu faziletli kesimlerde yapmaya çalışıyor. Kente 21 kilometre uzaklıkta kâin ve bölgede yaşanan sevimsiz havaya aldırış etmeyen sporcular, antrenörleri eşliğinde kebir Tatvan, Van Gölü ve Nemrut Kraterine karşı ski ika imkanı buluyor. Misilsiz manzaraya alın çalışmalarını sürdüren sporcuların hedefi ise katılacakları müsabakalarda böke almak.

Kent merkezinde kar yağmadığından etraf erdemli rakımlı Nemrut’un zirvesinde çalışmalara devam ettiklerini ifade eden Milli Kayaklı Koşun Antrenörü Muhammet Fert Kurtkan, “Bitlis Kayaklı Koşun Takımı olarak bu sezon merkezde kar olmadığından periferi 2 bin 948 rakımlı dünyanın ikinci nazik yanardağ ağzı gölünün zirvesinde koşu antrenmanlarımızı sürdürüyoruz. Zaman 5’i kadın 20’si eş girmek amacıyla 25 sporcu ile antrenmanlarımızı sürdürüyoruz. Bu sene şita sezonunda yapılacak müsabakalara hazırlanıyoruz. İddialıyız ve hedefimiz balaban. Bu sene inşallah Bitlis’ten Türkiye şampiyonu çıkaracağız. İnşallah evire çevire bire bir sezon geçiririz. hafta arası çocuklar okula gittiği üzere merkezde saat 16.00’dan bilahare tekerlekli ski üstünde çalıştırıyoruz. Hafta sonu us yağdığı Nemrut’un zirvesine çıkarak günde 2 saat antrenmanlarımızı sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı.

Antrenmanların adamakıllı geçtiğini tamlayan Milli Sportmen Maksat Elkatmış ise “Bitlis’te şu anda kar yağışı olmadığı üzere Nemrut’un zirvesinde alıştırma yapıyoruz. Sportmen arkadaşlarımız ile bu arada şita sezonundaki yarışmalara hazırlanıyoruz. 3-18 Familya tarihleri ortada Bolu Gerede’bile milli takım kampımız var. Orada yarışmalara hazırlanacağız. Antrenmanlarımız şu zaman iyi gidiyor. Normalde bizim pistimiz Tatvan’üstelik mevcut Ahali Aman Hanı Ski Merkeziydi. Fakat merkeze kar yağmadığı amacıyla Nemrut’un zirvesinde alıştırma yapıyoruz. Şita sezonuna henüz gür girebilmek üzere Nemrut’ta sürdürüyoruz. Antrenörlerimiz ile bu arada sunturlu geçiyor. Önümüzde bir numara ve ikinci aşama Türkiye şampiyonası doğmak üzere 3 yarış var. Şu anda o yarışlara hazırlanıyoruz. Tasavvur Türkiye şampiyonası ve iddialıyız. İyi ayrımsız serencam çıkaracağımıza inanıyoruz” dedi.

2022 yılında okullar arası planlı yarışmada acun şampiyonasına katılmayı adalet kazandığını belirten sporcu Baran Demir da, “2022-2023 yılında okullar arası yapılan yarışmada acun şampiyonasına katılmaya hak kazandım. Ülkemi ve ilimi yeryüzü gani şekilde desise edeceğime inanıyorum. 16 yaşındayım ve 4 yıldır bu sporu yapıyorum. Şu anda faziletli rakımlı Nemrut’ta idman yapıyoruz ve hocalarımız ile beraber çalışmaya bitmeme ediyoruz” diye konuştu.

Sporcu İslam Demir ise Türkiye şampiyonası için Nemrut’ta tedarik yaptıklarını belirterek, “hafta içi merkezde koşarken hafta sonları da Nemrut’a gelip kayıyoruz. 18 yaşındayım ve 9 yıldır bu sporu yapıyorum. Hedefim Türkiye şampiyonu oluşmak ve bunun amacıyla birlikte çalışmalarımız devam ediyor” şeklinde konuştu.